Belang van echt gedegen teksten voor real estate en finance

Ik hoef je niet te vertellen dat zowel vastgoed als de financiële diensten wereld super competitief is. Er wordt veel geld verdiend en dat trekt veel partijen aan. Enfin, zoals we ook allemaal wel weten alles verschuift online. Nieuwe klanten komen binnen via het internet, via Google, ook in die twee vakgebieden. Het is dus uitermate cruciaal om in de eerste plaats een website te hebben een bedrijfswebsite. Dat hebben de meeste makelaars en finance bedrijven wel. Maar in de tweede plaats is het ook broodnodig om deze website te vullen met teksten.

Niet zomaar teksten. De teksten moeten geoptimaliseerd zijn voor SEO. Dat is de schone kunst van het goed gevonden worden online in Google. Maar daar houdt het niet op. Daarna moeten de teksten ook verbeterd worden voor conversie. Conversie omslaat het verbeteren van het percentage acties dat bezoekers nemen op jouw website. Een actie kan zijn inschrijven voor een nieuwsbrief, als ook een intake invullen.

Hopelijk hebben jullie makelaars in jullie eigen organisatie of financiële mensen die ook nog eens goed zijn met de pen. Vaak zien we dat dit niet het geval is echter. We kunnen niet talentvol zijn in alle aspecten. Een makelaar moet doen waar hij of zij goed in is en dat is huizen aan de man brengen, niet een roman schrijven of in dit geval geoptimaliseerde website teksten.

In zo een geval zou ik dan aanbevelen, besteed het uit. Er zijn goede creatieve betrokken tekstbureaus in Nederland die zich kunnen inleven in de wereld van makelaardij of finance, en zo gedegen teksten kunnen schrijven die het goed zullen doen in Google alsook vertrouwen wekken bij bezoekers (lezers) en zo dus zorgen voor een hoge conversie. Een tekstbureau waar wij (makelaars) goede ervaringen mee hebben is Swaans Communicatie.  Zij hebben ons uitstekende teksten geleverd die goed aansluiten bij de doelgroep. De Swaanscommunicatie copywriters hebben content geleverd waardoor wij zien in Google Analytics dat mensen veel vaker het contactformulier invullen, leads noemen ze dat ook wel in het Engels. Al met al, hebben we zo veel meer business binnengehaald en de kosten van het inzetten van een professioneel tekstbureau meer dan driedubbel terugverdiend.